Massey Ferguson, световен бранд на AGCO (NYSE:AGCO), с радост съобщава, че неговият MF 8S Dyna E-Power е първият трактор, завършил състезанието Morocco Desert Challenge.
Модифицираният трактор завърши трасето на 75-то място от 144 състезатели във всички категории и се регистрира на четвърто място от осем участници в категорията на камионите. Това важно постижение подчертава колко гъвкав и адаптивен може да бъде MF 8S. Това постижение допълва съществуващите успехи на MF в най-взискателните условия, които подчертават иновациите в машините, включително мисиите в Антарктида 1 и 2, Световния рекорд по оран и в хуманитарни инициативи като Tractor’Dak и Africa Track.
„Участващият екип свърши фантастична работа, подготвяйки трактора за това приключение, и демонстрира, че MF 8S може да се справи с всяко препятствие и да работи ефективно във всяка среда. Развълнувани сме, че сме първият трактор, който завършва тази трудна надпревара.“ – казва Жером Обрион, директор маркетинг на Massey Ferguson, Европа и Близкия изток. „Синергията между клиента, дилъра и марката е отразена в цялото това постижение : то е чудесен пример за това как идеята на клиента, споделена с дилъра, може да се превърне в успешна история, подкрепена от марката Massey Ferguson“, завършва той.
Адаптацията на MF 8S от първокласен селскостопански трактор в готов за рали модел е отчасти заслуга на Жил Кюфер, директор на Kufferagri Sàrl. Той заявява, че трансформирането на един трактор в състезателна машина е било невероятно инженерно предизвикателство.
„Този проект подчертава уменията на селскостопанските механици и всичко, което тези специалисти могат да постигнат“, казва Жил. „Това е невероятно човешко приключение, което обединява ресурси и умения около обща цел. Не само шофьорите са участвали; имало е цял екип, който е позволил на трактора да тръгне отново всеки ден. Вниманието и ентусиазмът на публиката също бяха истинско удоволствие“.
Състезателни модификации
Тъй като това е първият трактор, който участва в Rally-Raid, MF 8S се нуждае от няколко модификации, за да отговаря на правилата на състезанието. Тракторът е оборудван с гуми Michelin Evobib VF 600/70 R30 отпред и VF 710/70 R42 отзад, с централна система за напомпване на гуми PTG, която може да се напомпва или изпуска за 3,5 минути от компресор с капацитет 1800 л/мин – опция чрез MF By You, центърът за персонализация, базиран в Бове, Франция.
Външните допълнения към трактора включват пълна клетка около кабината защита на операторите; резервно колело, монтирано отзад, с кран, въртящ се на 180°; втори резервоар за гориво; модифицирани контролни уреди; две състезателни седалки с колани; независима хидравлична система за повдигане на задната част и хидравлична система за повдигане на предната част; модификация на окачването на предния мост; максимална скорост от 75 км/ч; замяна на страничните прозорци с поликарбонатни и монтиране на огледала с камера.
Отличителен дизайн Protect-U
В горещините на мароканската пустиня дизайнът Protect-U на MF 8S с характерната 24-сантиметрова междина между кабината и капака е от съществено значение за ограничаване на преноса на топлина от двигателя към работната среда. Просторната кабина с 6,6 м2 остъклена площ и вътрешен обем от 3,4 м3 е достатъчно голяма, за да може да бъде персонализирана и да побере две състезателни седалки една до друга, с изместени контролни уреди за управление
MF 8S поддържаше прохладата на операторите в пустинята благодарение на 14-те изхода за климатик, разположени стратегически в кабината. Уникалната конструкция Protect-U оптимизира и охлаждането на двигателя. Въздухът се засмуква от задната част на двигателя, а не от предната, както е при традиционните системи, което поддържа чисто подаване на въздух към системата и намалява натоварването на основния въздушен филтър на трактора.
MF 8S, готов за всяко предизвикателство
От представянето на MF 8S през 2020 г. досега той си е изградил репутация на универсален трактор за работа на полето и за превоз на товари. Задвижван от 7,4-литров двигател AGCO Power, той е специално програмиран за състезанието, като постига 400 к.с. и същевременно поддържа изключителна надеждност дори при екстремни условия
Модифицираният MF 8S е оборудван със стандартна трансмисия Dyna E-Power с двоен съединител, която съчетава експлоатационните предимства на безстепенната трансмисия със способността да предава мощността толкова ефективно, колкото механичната трансмисия.
Dyna E-Power беше очевидният избор за преодоляване на предизвикателния терен на пясъчните дюни, тъй като тракторът изискваше максимална мощност към земята без прекъсвания при смяна на предавките или диапазона.
Екипът добавя: „Скоростната кутия се представи изключително добре, демонстрирайки впечатляваща отзивчивост. След повече от 2000 км строги тестове и над 13 часа непрекъсната смяна на предавките, тя доказа, че е достойна за истинска секвенциална скоростна кутия от състезателен клас.